Oldalak

2011. június 21., kedd

Ballagási buli

Már említettem, hogy ballagáson voltunk most hétvégén is, csak azt nem meséltem el, hogy hol. Már pár éve Szegeden dolgozom és már 3 éve élek is. De nagyon sok hely és utca van amit nem ismerek. / Az utcanevekkel szülővárosomban is bajban vagyok :) /
Szóval a ballagási buli Szegeden a Tisza parton Sárgán volt. Fogalmam sem volt hogy hol van. Nagyon szép hely, érdemes többször kimenni. Jó volt a buli. De ha nem lett volna jó, a táj mindenért kárpótolt.
Kérdeztem, hogy honnan van a Sárga név, de nem tudta nekem megmondani senki. A neten utána néztem :

Szeged Sárga Üdülő- telep

Itt ömlik a Maros a Tiszába. Nevének eredetéről több elbeszélés is van. Az egyik , hogy az altalaj löszből áll és ennek színéről kapta, másik hogy a Maros színe általában sárgább és mikor beömlik szemmel jól látható a különbség.
  http://geospace.hu/hely/sarga-udulo-telep-szeged/16922

Ladányi Lajos ezt írta a Sárgáról

"... A Sárga nevet onnan kapta, hogy van ott egy hatalmas sárga terméskő, amit annak idején a kommunisták vittek oda. A legenda - mert ma már ez legenda - szerint ezzel jelölték azt a helyet, ahol az illegális gyűléseiket tartották. A kő ma is ott van és állítólag rá van írva " Sárga" Ez a névadási legenda Horty korszakra nyúlik vissza. Ekkor kezdet épülni. Először csak egy ház, aztán kettő, három. Régi öregjeink közt nem volt "ember" az, akinek nem volt legalább egy párbaja. A hatvanas - hetvenes években nem volt "ember" Szegeden az, akinek nincs kéglije a Sárgán. A Sárgán üdülőt birtokolni státusz szimbólum volt.
forrás: http://epiteszforum.hu/node/7392

Ennyit a Sárga nevéről :) Most pedig képek:
A képen nem látszik, de ott van rajta a Sárga szó :)

Tisza part:
A férjem fényképezett :) Szerintem sirály :D







Nagyon imádom a vizet, amint tehetem bele is megyek :)



Táncoltam is. Érdekes a férjemmel még soha nem táncoltam :D






Nagyon szeretek gombákat fényképezni:


2 megjegyzés: